Oslo politiforenings hederstegn er tildelt Jørn-Kristian Jørgensen

Hederstegnet i Oslo politiforening henger høyt. På årsmøtet 2020 ble det kunngjort at hederstegnet tildeles Jørn-Kristian Jørgensen. I dag fikk han det overrakt.

Publisert: 10.09.2020

Grunnet pandemien ble årsmøtet 2020 utsatt og gjennomført digitalt gjennom en delegatmodell. Når hedertegnutvalget la frem sin beretning med tildeling ble live-sendingen av årsmøtet kuttet. Det har dermed ikke vært kjent om det ble tildelt noen hederstegn på årsmøtet i 2020.

Et enstemmig hederstegnutvalg besluttet å tildele hederstegnet til Jørn-Kristian Jørgensen. Tildelingen av hederstegnet til Jørn skjedde i dag ved leder av hederstegnutvalget Gisle Pedersen.  I begrunnelsen ble det trukket frem at

Gjennom særlig god innsats, hardt arbeid på kvelder, i helger og i ferier, har vedkommende sikret og tatt ansvar for vår politihistorie, distriktets så vel som foreningens. Han har påminnet oss viktigheten av å se sammenhenger; at det som skjer i dag, har sammenheng med det som skjedde i går og at kunnskap om dette gjør oss bedre rustet til de utfordringer som kommer i morgen.

Begrunnelsen i sin helhet kan du lese her.

Oslo politiforening gratulerer.