Oslo politiforenings hederstegn er tildelt Eldar Meling

Hederstegnet i Oslo politiforening henger høyt. På årsmøtet 2020 ble det kunngjort at hederstegnet tildeles Eldar Meling. I dag fikk han det overrakt.

Publisert: 09.09.2020

Grunnet pandemien ble årsmøtet 2020 utsatt og gjennomført digitalt gjennom en delegatmodell.  Når hedertegnutvalget la frem sin beretning med tildeling ble live-sendingen av årsmøtet kuttet. Det har dermed ikke vært kjent om det ble tildelt noen hederstegn på årsmøtet i 2020.

Et enstemmig hederstenutvalg besluttet å tildele hederstegnet til Eldar Meling. Tildelingen av hederstegnet til Eldar skjedde i dag ved leder av hederstegnutvalget Gisle Pedersen.  I begrunnelsen ble det trukket frem at

Vedkommende har alltid hatt god kontroll og kunnskap om aktuelt regelverk i sine ulike roller. Vedkommende har vist stor evne til å tenke helhetlig, samtidig som vedkommende har kunnet vise omsorg og forståelse for den enkeltes situasjon. Gjennom Politireformen var vedkommende en særlig viktig stemme for de ansatte og en god samarbeidspartner for Oslo Politiforening. Vedkommende har gjennom årene vært engasjert i en rekke saker av betydning for de ansatte og deres arbeidsmiljø. De siste årene har han gjennom systematisk og målrettet arbeid, medvirket i en rekke forbedringer og bidratt til å løfte frem viktigheten og verdien av helse-, miljø og sikkerhetsarbeid i Politidistriktet

Begrunnelsen i sin helhet kan du lese her

Oslo politiforening gratulerer.