Lokalt lønnsoppgjør 2016: Åpnet for innsendelse av lønnskrav

Medlemmer kan legge inn krav via «minside» på pf.no frem til 12.oktober. Logg deg på med medlemsnummer og passord.

Publisert: 27.09.2016

Forhandlingene i det lokale lønnsoppgjøret nærmer seg. Fra og med tirsdag 27/9 er det åpent for å legge inn lønnskrav på pf.no/ min side. Fristen for å legge inn enkeltkrav er 12.oktober. Dette er frivillig, men vi anbefaler alle medlemmer om å sende inn krav både via OPF og via arbeidsgiver v/nærmeste leder. Merk: Det er ikke mulig å legge inn enkeltkrav etter fristen.

Har du spørsmål knyttet til lønnskrav og bruk av min side: Kantakt din nærmeste tillitsvalgt eller hovedtillitsvalgt. De kan  veilede deg gjennom denne prosessen.

Det enkelte medlem kan legge inn et individuelt krav på vegne av seg selv. I den forbindelse skal det formuleres et støtteskriv der kravet begrunnes. Dette lastes opp som fil/vedlegg (Les veiledning her). Det er ingen formelle krav til støtteskrivet, det er kun slik at vi som leser kravet skal få en forståelse for begrunnelsen.

Gangen er som følger: Styret i OPF skal ha styremøte 10.oktober hvor mandat til forhandlingsutvalget skal besluttes. Tillitsvalgtutvalgene på de enkelte seksjonene skal avholde møte i etterkant av dette hvor de skal sammenfatte deres ut fra mandatet fra styret og vurdere gode enkeltkrav som faller utenfor mandatet.

Forhandlingsutvalget tar med seg prioriteringene fra tillitsvalgtutvalgene inn i forhandlingene. I henhold til Hovedtariffavtalen skal forhandlingene være sluttført innen 30.november 2016. Vi kommer tilbake med mer informasjon om fremdriftsplan for forhandlingene samt styrets mandat til forhandlingsutvalget.