Medlemskap

Alle ansatte i Oslo politidistrikt, Økokrim og NID (Nasjonalt senter for ID-kunnskap) kan bli medlemmer av Oslo politiforening (OPF).

• Som medlem i Oslo Politiforening (OPF) er du sikret god oppfølging i alle saker relatert til arbeidsforholdet.
  • OPF er en del av Politiets fellesforbund(PF) og hovedsammenslutningen UNIO
  • Vi har fokus på gode merkantile tilbud til medlemmene. Se oppdatert oversikt over medlemsfordeler på PF sin hjemmeside.
  • En av medlemsfordelene er juridisk bistand, du finner mer info om dette her Juridisk bistand | Politiets Fellesforbund (pf.no) Kontaktperson hos oss er for tiden 1.nestleder Anders Ween
  • OPF’s egne medlemsfordeler er, blomst ved sykdom over 14 dager og gave til de som går av med pensjon. I forbindelse med dødsfall medlem, ektefelle/samboer/barn bistår vi medlemmer i forbindelse med forsikringen og annet. Her vil din lokale tillitsvalgte kunne veilede deg videre
  • I tillegg tilbys medlemmer i foreningen leie av foreningens utfartssted Sjåhaug til redusert pris.

Om Politiets Fellesforbund

Politiets Fellesforbund er den største fagforeningen i politi- og lensmannsetaten, med over 17.000 medlemmer. og organiserer flere yrkesgrupper og nivåer innen justissektoren, både politi, sivile, jurister og studenter.

Om PF og medlemskap, les her Medlemskap | Politiets Fellesforbund (pf.no)