Et dypdykk i politireformen

For sjette gang deltok en håndplukket gjeng tillitsvalgte på Trinn 2 kurs i regi av OPF. Årets tema var politireform

Publisert: 05.10.2016

Oslo politiforening avholder flere lokale kurs gjennom året. For sjette gang ble et trinn 2-kurs avholdt på Kielfergen. Her blir tillitsvalgte som har utmerket seg positivt på ulike arenaer gjennom året plukket ut til å delta. Formålet er å motivere tillitsvalgte til å påta seg videre tillitsverv i organisasjonen. Det er en mindre gruppe som deltar på kurset sammen med foreningskontoret, slik at det er god anledning til å knytte bekjentskaper og utveksle erfaringer på kryss og tvers.

Fokuset på årets kurs var Politireform. Forbundsleder Sigve Bolstad og forbundssekretær Anna Sollien holdt innlegg om reformarbeidet på sentral arena. Anna hadde et særlig fokus på personalløpet. Prosjektleder PNP Oslo og mangeårig tillitsvalgt i OPF, Erik Eriksen, holt et innlegg om forberedelsesfasen i reformen og viktigheten av tillitsvalgte også i denne fasen. Generalsekretær i PF og mangeårig tillitsvalgt i OPF, Per Erik Ommundsen, foreleste om kommunikasjon i omgivelser som endres.

Det var en engasjert gjeng som var på kurs og som forhåpentligvis vil være med å drive OPF fremover også i fremtiden.