Vi samler alle våre tillitsvalgte til storsamling

Som følge av fusjon mellom gamle OPF og gamle PF Asker og Bærum samler OPF sine over 200 tillitsvalgte til «kick off» for det nye lokallaget. Fokuset er på opplæring og ivaretakelse av våre medlemmers lønns- og arbeidsvilkår.

Publisert: 08.08.2016

Fra 31.august til 1.september er samtlige tillitsvalgte invitert til stor samling på Sundvollen. Det vil bli gode innlegg fra Leder OPF Kristin Aga og Forbundsleder Sigve Bolstad drar oss igjennom aktuelle problemstillinger i tiden vi står i samt viktigheten av rollen som tillitsvalgt i de pågående endringsprosessene. Det blir også to dager med spennnende foredragsholdere:

• Inge Meløy er politioverbetjent ved PHS og har de siste 10-15 årene vært leder for ekspedisjoner til Nordpolen, Sydpolen, Mount Everest, Himalaya og Antarktis. I foredraget «Den forberedte overlever» forteller Meløy om hvordan forberedelser, risikovurderinger og trening kan være med på å redde liv og gi handlekraft. Utgangspunktet for foredraget er jordskjelvet i Nepal 25.april 2015, der 8.000 mennesker døde i området hvor Meløy oppholdt seg som ekspedisjonsleder.
  • Leder av Prosjekt Nytt Politidistrikt og mangeårig topptillitsvalgt i OPF, Erik Eriksen, gir oss et innblikk i arbeidet med reformen i Oslo Politidistrikt. Erik vil legge vekt på samspillet med de ansatte gjennom de tillitsvalgte i reformarbeidet.
  • Arvid Ellingsen har lang fartstid som tillitsvalgt i både UNIO og LO. Arvid foredrar om Fagbevegelsens røtter og  det historiske bakteppet som ligger til grunn for at vi som representanter for de ansatte har medbestemmelse gjennom Hovedavtalen. Visste du at hovedavtalen ble skrevet i 1932?

Er du tillitsvalgt og har glemt å melde deg på? Fortvil ikke. Logg deg på «minside» på pf.no innen 14.august!