Joakim Dyrdal er konstituert 1.nestleder i OPF

Eirik Wilmann har fått nye spennende utfordringer i politikken og har permisjon fra vervet som 1.nestleder fra 10.mai 2016 til 31.januar 2017

Publisert: 04.05.2016

Styret innvilget på ekstraordinært styremøte i går permisjon til Eirik Wilmann fra vervet som 1.nestleder i OPF. Eirik har takket ja til en midlertidig stilling som rådgiver for arbeiderpartiets justisfraksjon frem til 31.januar 2017.

Selv om vi selvfølgelig helst skulle hatt Eirik i OPF, er vi utrolig stolte av at han med sin kompetanse og OPF bakgrunn hentes inn til Stortinget. Det er en stor fordel for OPF at det største opposisjonspartiet får råd fra en som nettopp har hatt «skoene på».

Styret konstituerte på samme styremøte enstemmig Joakim Dyrdal til å fungere som 1.nestleder i OPF fra 10.mai 2016 og i perioden Eirik innehar permisjon. Joakim har vært Hovedtillitsvalgt på Grønland i flere år og har fungert som organisasjonssekretær på heltid på foreningskontoret. Han kjenner både distriktet og OPF godt og vil raskt kunne bekle rollen som 1.nestleder. Joakim fratrer som HTV på Grønland i perioden han fungerer som 1.nestleder. Vervet som fungerende 1.nestleder vil han kombinere med sin stilling som pb3 på Grønland.

Leder har hatt dialog med leder av valgkomiteen i prosessen.